Школа здоров'я

КОНЦЕПЦІЯ

 

Обґрунтування актуальності проблеми.
 
        Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатні навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.
         Одним з основних завдань школи є піклування про здоров’я і розвиток підростаючого покоління. Тільки фізично і морально здорова особистість може стати повноцінним членом суспільства, готовим до творчості і розвитку.
         У Законі України «Про загальну середню освіту» наголошується на тому, що загальноосвітній навчальний заклад повинен забезпечувати безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формувати гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів. Саме тому головними проблемами формування здоров’я дітей є:
- створення сприятливого середовища;
- дотримання санітарного законодавства під час організації навчально-виховного процесу;
- забезпечення здійснення кожною дитиною свідомого контролю за власним здоров’ям, набуття нею навичок здорового способу життя;
- формування сталої мотивації усіх учасників навчально-виховного процесу до збереження здоров’я школярів.
Основними педагогічними ідеями, на яких ґрунтується концепція діяльності та розвитку школи  здоров’я, є:
- ідея індивідуально орієнтованого навчання;
- ідея індивідуальної педагогічної підтримки;
- ідея нових інформаційних технологій навчання;
- ідея колективної творчості;
- ідея навчання в процесі роботи, спілкування.
Школа здоров’я – це навчально-виховний заклад, всі структури якого спрямовані на фізичний, психічний, духовний розвиток особистості, вироблення у неї навичок охорони власного життя і здоров’я, виховання екологічної культури.
Головна мета Школи  здоров’я полягає у:
- створенні умов для самореалізації особистості, орієнтованої на ідеал здоров’я;
- вихованні свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших, як найвищої соціальної цінності.
Принципи Школи  здоров’я
- «Не зашкодь» (збереження психічного і фізичного здоров’я дитини);
- «Надаючи знання, не забирай здоров’я» (дотримання правил педагогічної гігієни);
- принцип психологічного комфорту;
- «Немає останнього часу роботи учителя, а є остання на сьогодні проблема дитини» (реалізація педагогічної підтримки);
- принцип комплексності (забезпечення реалізації концепції у поєднанні з діяльністю інших суб’єктів оздоровчо-профілактичної роботи);
- принцип етичності (забезпечення моральних основ діяльності, відображення її гуманного характеру, опора на позитивний потенціал особистості, збереження конфіденціальності);
- принцип природо відповідальності (врахування в процесі виховання багатогранної і цілісної природи людини, вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх психологічних особливостей);
- принцип гармонізації родинного і суспільного виховання (організація педагогічного всеобучу батьків, об’єднання і координація зусиль усіх суспільних інституцій).
Основні напрямки та форми роботи
Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за основними напрямками:
1. Превентивне виховання.
2. Валеологічне виховання.
3. Екологічне виховання
4. Спортивно-оздоровче виховання.
5. Трудове виховання.